TGV PSE (Paris Sud-Est)

 

 
    Domov

    Viri in povezave

    TGV

    Omrežje TGV

    TGV Paris Sud-Est

    TGV Atlantique

    TGV Reseau

    TGV Duplex

    TGV POS

    Eurostar

    Thalys

   

 

ZGODOVINA

 

  Prvo generacijo vlakov TGV so v tovarni Alsthom pričeli projektirati leta 1976 za novo hitro progo LGV Sud-Est med Parizom in Lyonom, prvo tovrstno progo v Evropi. Prototip je prvič zapeljal po tirih 11. julija 1978. 26. februarja 1981, le nekaj mesecev pred uradno otvoritvijo proge (22. septembra), je postavil takratni svetovni hitrostni rekord na tirih, 380.4 km/h. Vlaki TGV PSE so bili pobarvani v značilno oranžno barvo. Na začetku so vozili s hitrostjo 260 km/h, ki so jo leta 1983 zvišali na 270 km/h. Devet garnitur je bilo izdelanih tudi za vožnje v Švico. Za ta namen so bili prirejeni za švicarsko napetost 15 kV 16 2/3 Hz izmeničnega toka. Ti vlaki so dobili ime »TGV – La ligne de Coeur«. Z razpolovitvijo nekaterih garnitur pa je nastalo še 7 poštnih garnitur (TGV La Poste). Okoli leta 1994, že po uvedbi novejših TGV vlakov, je stare vlake TGV PSE čakala prva prenova. Ta je obsegala uvedbo novega signalnega sistema TVM 430 (namesto starega TVM 300) in posledično dvig najvišje dovoljene hitrosti na 300 km/h; popolno prenovo notranjosti in novo, svetlo modro barvno shemo (bleu-atlantique). Tako so postali podobni novejšim vlakom. V letih 1999 – 2001 pa je nekatere garniture TGV PSE čakala še druga prenova. Tokrat je bila prenovljena predvsem notranjost, uvedeno je bilo elektronsko označevanje sedežev, enega od vagonov 1. razreda pa so spremenili v vagon 2. razreda.

Originalni, oranžni TGV PSE št. 112, ki spada med trivoltažne garniture TGV  (TGV Lyria – »La ligne de Coeur«) za vožnje v Švico. Danes ni nobena garnitura več pobarvana v tej barvi.

 

OPIS

TGV PSE je sestavljen iz dveh lokomotiv (označenih M1 in M2) ter 8 vmesnih vagonov (R1 do R8). Vagoni so med sabo spojeni s podstavnimi vozički tako, da en  voziček služi dvema vagonoma. Zato te vagone imenujemo tudi prikolice (trailers). Na končnih podstavnih vozičkih vagonov R1 in R8  se nahajajo pogonski motorji, kot tudi na podvozjih lokomotiv. Vlak deluje na 2 električna napajalna sistema, in sicer 1.5 kV enosmernega in 25 kV 50 Hz izmeničnega toka. Napajanju služita po 2 tokovna odjemnika na vsaki lokomotivi, vsak za eno vrsto toka. Pri vožnji pod enosmernim tokom sta vključena ustrezna odjemnika na obeh lokomotivah, pri vožnji pod izmeničnim tokom (hitre proge) pa je dvignjen le ustrezen odjemnik na zadnji (potiskajoči) lokomotivi. Skupaj lahko vozita največ 2 garnituri, ki sta med seboj spojeni z avtomatskimi spenjačami. Vlak zavirajo 3 vrste zavor, ki potrebujejo najmanj 3500 m, da zavrejo vlak s hitrosti 270 km/h. Garniture so v celoti klimatizirane. Notranja razporeditev sedežev je 1+2 (3 v vrsti) v prvem in 2+2 (4 v vrsti) v drugem razredu. Vsi sedeži so oštevilčeni, drugič prenovljene garniture imajo elektronsko oštevilčene sedeže. Garniture so pobarvane v značilni svetlo modri barvi, ki pa je v primerjavi z ostalimi tipi vlakov TGV nekoliko temnejša in vleče na sivo-modro. Od drugih tipov vlakov TGV se na zunaj razlikujejo tudi po uporih na strehi lokomotive, ki so jasno vidni in niso vključeni v obliko strehe (so kot nekakšne »škatle« na strehi). Označeni so s številkami 01-37, 39-69, 71-87, 89-98, 100-102 (dvosistemski) in 110-118 (Lyria). 

Strojevodska kabina

1. razred
2. razred 2. razred »La ligne de Coeur« (TGV Lyria)

        

 

SESTAVA

 

TGV prve generacije (TGV PSE) se pojavlja v petih različicah:

Ø  1. prenova, opremljen s starejšim signalnim sistemom TVM 300, najvišja hitrost 270 km/h

 

Ø  1. prenova, opremljen s signalnim sistemom TVM 430, najvišja hitrost 300 km/h

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1.

34

prtljažni oddelek, pogonski motorji

R2

1.

38

minibar (avtomat za pijačo)

R3

1.

38

 

R4

Bar/2.

16

 

R5

2.

56

 

R6

2.

56

 

R7

2.

56

vagon s previjalnico

R8

2.

56

oddelek za kolesa, pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ø  2. prenova, signalni sistem TVM 430, 300 km/h

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1.

32

prtljažni oddelek, pogonski motorji

R2

1.

37

 

R3

2.

52

 

R4

Bar/2.

16

 

R5

2.

52   

 

R6

2.

52

 

R7

2.

52

vagon s previjalnico

R8

2.

52

oddelek za kolesa, pogonski motorji                       

M2

-

-

lokomotiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø  »La ligne de Coeur« (TGV Lyria), 1. prenova
 

Sestava je enaka kot pri PSE – 1. prenova, le da je v vagonih R2 in R3 37 sedežev.

 

Ø  TGV La Poste

Seznam vseh garnitur TGV PSE: http://www.tgv.pl/tgv/ilostantgv.html

 

TEHNIČNI PODATKI:

Število garnitur:

107

Leto izdelave:

1978 - 1984

Število sedežev (1. razred/2.razred):

110/240 (1.prenova)

69/276 (2. prenova)

Sistemi napajanja:

1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; (15 kV 16 2/3 Hz)

Signalni sistem:

TVM 300, TVM 430 (85 garnitur)

Sistem kontrole hitrosti:

KVB, Crocodile

Največja dosežena hitrost:

380.4 km/h

Največja dovoljena hitrost:

270 km/h (16 garnitur)

300 km/h (na hitrih progah)

200 km/h (na klasičnih progah)

Največja vlečna sila:

210 kN

Največja moč:

6450 kW (25 kV)

3100 kW (1.5 kV)

2800 kW (15 kV)

Masa garniture:

385 t

Dolžina garniture:

200.19 m

 

OMREŽJE


TGV PSE vozi na naslednjih progah:

·        Vlaki PSE 2. prenove oblikujejo hrbtenico prometa na severni hitri progi (LGV Nord) na relacijah Paris – Lille (- Calais – Boulogne; - Roubaix – Tourcoing) in Paris – Arras (- Dunkerque) – Douai – Valenciennes. Povezujejo tudi sever (Lille) in jugozahod (Bordeaux).

·        16 garnitur PSE 1. prenove, ki imajo vgrajen le starejši signalni sistem TVM 300, je namenjenih povezavi Paris – Dijon in dalje v departmaju Franche-Comte. Ti vlaki vozijo predvsem po klasičnih progah in le del poti po hitri progi LGV Sud-Est.

·        Ostale garniture 1. prenove vozijo predvsem na progi LGV Sud-Est, in sicer na stranskih povezavah na tej progi, na primer Paris – Chambery – Bourg St. Maurice, Paris – Grenoble, Paris – Cerbere itd.

·        Vlaki TGV Lyria »La ligne de Coeur« vozijo na relacijah Paris – Dijon – Dole – Vallorbe – Lausanne (- Brig)  in Paris – Dole – Pontarlier – Bern, torej na progah v Švico.