TGV PSE (Paris Sud-Est)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
ZGODOVINA
Prvo generacijo vlakov TGV so v tovarni Alsthom pričeli projektirati leta 1976 za novo hitro progo LGV Sud-Est med Parizom in Lyonom, prvo tovrstno progo v Evropi. Prototip je prvič zapeljal po tirih 11. julija 1978. 26. februarja 1981, le nekaj mesecev pred uradno otvoritvijo proge (22. septembra), je postavil takratni svetovni hitrostni rekord na tirih, 380.4 km/h. Vlaki TGV PSE so bili pobarvani v značilno oranžno barvo. Na začetku so vozili s hitrostjo 260 km/h, ki so jo leta 1983 zvišali na 270 km/h. Devet garnitur je bilo izdelanih tudi za vožnje v Švico. Za ta namen so bili prirejeni za švicarsko napetost 15 kV 16 2/3 Hz izmeničnega toka. Ti vlaki so dobili ime »TGV – La ligne de Coeur«. Z razpolovitvijo nekaterih garnitur pa je nastalo še 7 poštnih garnitur (TGV La Poste). Okoli leta 1994, že po uvedbi novejših TGV vlakov, je stare vlake TGV PSE čakala prva prenova. Ta je obsegala uvedbo novega signalnega sistema TVM 430 (namesto starega TVM 300) in posledično dvig najvišje dovoljene hitrosti na 300 km/h; popolno prenovo notranjosti in novo, svetlo modro barvno shemo (bleu-atlantique). Tako so postali podobni novejšim vlakom. V letih 1999 – 2001 pa je nekatere garniture TGV PSE čakala še druga prenova. Tokrat je bila prenovljena predvsem notranjost, uvedeno je bilo elektronsko označevanje sedežev, enega od vagonov 1. razreda pa so spremenili v vagon 2. razreda.
Originalni, oranžni TGV PSE št. 112, ki spada med trivoltažne garniture TGV (TGV Lyria – »La ligne de Coeur«) za vožnje v Švico. Danes ni nobena garnitura več pobarvana v tej barvi.
OPIS
SESTAVA
TGV prve generacije (TGV PSE) se pojavlja v petih različicah: Ø 1. prenova, opremljen s starejšim signalnim sistemom TVM 300, najvišja hitrost 270 km/h
Ø
1.
prenova, opremljen s signalnim sistemom TVM 430, najvišja hitrost 300 km/h
Ø 2. prenova, signalni sistem TVM 430, 300 km/h
Ø
»La
ligne de Coeur« (TGV Lyria), 1. prenova Sestava je enaka kot pri PSE – 1. prenova, le da je v vagonih R2 in R3 37 sedežev.
Ø TGV La Poste Seznam vseh garnitur TGV PSE: http://www.tgv.pl/tgv/ilostantgv.html
TEHNIČNI PODATKI:
OMREŽJE
· Vlaki PSE 2. prenove oblikujejo hrbtenico prometa na severni hitri progi (LGV Nord) na relacijah Paris – Lille (- Calais – Boulogne; - Roubaix – Tourcoing) in Paris – Arras (- Dunkerque) – Douai – Valenciennes. Povezujejo tudi sever (Lille) in jugozahod (Bordeaux). · 16 garnitur PSE 1. prenove, ki imajo vgrajen le starejši signalni sistem TVM 300, je namenjenih povezavi Paris – Dijon in dalje v departmaju Franche-Comte. Ti vlaki vozijo predvsem po klasičnih progah in le del poti po hitri progi LGV Sud-Est. · Ostale garniture 1. prenove vozijo predvsem na progi LGV Sud-Est, in sicer na stranskih povezavah na tej progi, na primer Paris – Chambery – Bourg St. Maurice, Paris – Grenoble, Paris – Cerbere itd. · Vlaki TGV Lyria »La ligne de Coeur« vozijo na relacijah Paris – Dijon – Dole – Vallorbe – Lausanne (- Brig) in Paris – Dole – Pontarlier – Bern, torej na progah v Švico. |